Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
When Colour Narrates: Colour as a Narrative Tool in Audio-visual Storytelling
Larsen, Morten ; JÍCHA, Marek (vedoucí práce) ; KLARICOVÁ, Kateřina (oponent)
This thesis explores the use of colour as a narrative tool within the realm of cinema. Even though colours have taken up a considerable role in the history of film, colour theory and colour aesthetic have not received reasonable attention in film studies compared to other fields. The thesis reflects upon why this might be the case based on the hypothesis by David Bachelor that a history long “chromophobia” has existed in the arts in the Western world. The paper then seeks to give an overview of relevant theory of colour that tries to shed light on the multiplex nature of colour itself, and in continuation to that, its ability to convey meaning within audio-visual story-telling. Finally, this paper shall investigate the selected works by three directors - Eric Rohmer, Rainer Werner Fassbinder and Alfred Hitchcock - that utilize colour narratively within their work but in various ways. It is the aim of this thesis that the analysis supported by theory shall prove the quality and unique property of colour in audio-visual storytelling.
Úloha kameramana v hraném filmu
Adam, Daniel ; KOBLOVSKÝ, Petr (vedoucí práce) ; MACÁK, Jiří (oponent)
Účelem této práce je prozkoumat metody a možnosti kameramana především při práci na hraném filmu. Snaží se definovat kameramanské výrazové prostředky a postupy provázející jeho tvorbu od přípravy po dokončení snímku. Zamýšlí se nad postavením kamery a jejím vlivem na kvalitu celého filmu.
Case Studies of the Influence of Painting on the Cinematographer´s Work
Cortes, Laura Camila ; SMUTNÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; KLARICOVÁ, Kateřina (oponent)
I want to analyze particular films for how paintings guided cinematographer to make certain choices for film´s overall look, looking at An American in Paris, Mazany Filip and Cyrano de Bergerac.
Kameramanské postupy ve filmech Stanleyho Kubricka
Teysslerová, Yvona ; BRABEC, Jaroslav (vedoucí práce) ; JÍCHA, Marek (oponent)
Bakalářská práce zabývající se vizuálními koncepcemi ve filmech Stanleyho Kubricka s konkrétními ukázkami na třech jeho dílech.
Issues of Colour Management in contemporary Motion Picture Creation
Stock, Helga ; SMUTNÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; FLIEGEL, Karel (oponent)
The objectives of this thesis is to contemplate the complex process of colour reproduction in motion picture production from a cinematographer´s point of view, and to clarify the importance of colour in the context of cinematography by establishing cinematography as an art form.
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Beneš, Marcel ; ŠOFR, Jaromír (vedoucí práce) ; KOBLOVSKÝ, Petr (oponent)
V této práci jsem se zaměřil na profesní život a kreativní tvorbu italského kameramana Vittoria Storara. Pojednává o jeho celoživotní pouti jako tvůrce obrazu, porozumění energii barev a barevných tonů, světla a stínu, jejich nepostradatelný význam a souhru v jeho dílech. Prostředníctvím těchto dvou hlavních výrazových prostředků, kterými je film tvořen, se snaží divákovi interpretovat emoce a charakter postav v příběhu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.